Sunday, August 24, 2014

Resipi Kek Red Velvelt-Gebu dan sedap!!!

Assalamualaikum wbt.

Yesterday, I tried to make kek baldu merah. ia sangat sedap dan gebu sehingga saya tidak percaya yang hasil buatan tangan saya itu mampu membuatkan saya turut rase teruja...hehehe...sebab sebelum nie saya pernah cuba untuk membuat kek baldu merah ini..tetapi....resipi yang digunakan pada hari itu tidak menghasilkan kek yang menterujakan saya...mase pertama kali sy buat kek ini kek itu tidak gebu, lembab dan mendap...saya tidak berape gemar dengan tekstur yang begitu..tetapi resipi yang saya kongsikan kali ini adalah resipi yang betul2 boleh membuatkan anda juga teruja sebab memang terjamin sedap dan gebu.

Resipi yang saya ambil adalah dari

http://sue-hasue.blogspot.com/2012/10/resepi-kek-baldu-merah-dan-cheese.html

tapi untuk mentega tu saya x gunakan mentega biase je..sebab tak tahu plak resipi nye gune mentega tawar..sebab saya tak perasan...mase nak buat baru perasan..hahah

mase mula2 buat rase macam x nganm dengan cream cheese tapi bila dah letak dalam peti ais sedap sangat rasenye..

this is the result..

lepas makan sepotong baru igt nak snap gambar..heheh..x sabar2



yang nie kite edit2 sikit...corak atas kek tu buat gune garfu je..then tabur serbuk kek yang melekat dekat loyang...
realitinye saya bakar satu loyang je kek..kemudian potong dua dekat tengah..tapi saya rase lagi mudah kalau anda bakar dua loyang kalau nak buat layer..kalau x nak buat layer.........hurm...buat la..jangan la malas..saya pun malas jugak sebab tu saya buat dua je layer..lepas saya makan baru saya tahu yang kek nie akan rase bosan tanpa cream cheese so baik buat layer..kalau tak nak buat 5-6 layer pun buat 2 layer macam saya pun cukop..hehe

sekian saje..terima kasih...let's all keep praying for world peace and Gaza..

Jari Kaki Punye Taip

No comments:

Post a Comment